תיאור התפקיד:
פקח/ית מסייעת במערך הפיקוח העירוני ("שיטור עירוני")
ייעוד:
פקח/ית עירוני ביחידת הפיקוח העירוני הייעודית שאושר והוסמך כפקח/ית מסייע/ת בתאם להוראות פרק ד' לחוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות (הוראת שעה), התשע"א – 2011 (להלן – החוק), אחראי על ביצוע פעולות פיקוח ואכיפה של חוקים ותקנות שתחום סמכות הרשות המקומית, במסגרת מערך האכיפה העירונית, וכן סיוע למשטרת ישראל בפעולות למניעת אלימות.
תחומי אחריות:
- ביצוע מדיניות האכיפה של הרשות המקומית.
- פיקוח ואכיפה בתחום איכות הסביבה בתחום שיפוט הרשות המקומית.
- בקרה ואכיפה של חוקי העזר העירוניים.
- בקרה ואכיפה של חוק עזר חנייה (העמדת רכב וחניתו).
- שמירה על הסדר הציבורי.
פירוט הביצועים והמשימות העיקריות, כנגזר מתחומי אחריות:
- הכרת הדינים הרלוונטיים, ובכלל זה החוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויותהמקומיות (הוראת שעה) התשע"א-2011 וחוקי העזר העירוניים והתעבורתיים.
- ביצוע פעולות לאכיפת חוקי עזר עירוניים ברחבי הרשות המקומית בכללם: רישוי עסקים, חניה, שמירת הסדר והניקיון, מניעת מפגעים, סיוע בהשלטת סדר, אבטחת אירועיםמיוחדים.
- מענה וטיפול בפניות ציבור (תושבים ובעלי עסקים) העולות מקריאות המוקד.
בקרה ואכיפה של חוקי העזר העירוניים
- רישום התראות על הפרת חוקי העזר העירוניים.
- הפעלת סנקציות על הפרת חוקי עזר עירוניים.
- ביצוע סיורים בכל שעות היממה, לאכיפת החוק מול בעלי עסקים.
- ביצוע ביקורות על מפגעים בחצרות בתים.
- ביצוע פעילות אכיפה כנגד בעלי כלבים העוברים על החוק.
- פיקוח על הצבת דוכנים ורוכלים בשטח הרשות המקומית על פי המותר בחוק, וטיפול משמעתי במידת הצורך.
- פיקוח על פרסום מודעות והדבקתן וטיפול בעוברים על החוק.
- מתן עדויות בבתי משפט, בנושאים הקשורים לתחום אחריותו.
- תיאום עם גופי פיקוח נוספים וביצוע מבצעי אכיפה.
בקרה ואכיפה של חוק עזר חנייה (העמדת רכב וחנייתו)
- ביצוע סיורים בכל שעות היממה, לפיקוח על החנייה ותקינותה.
- רישום דו"חות חנייה וברירת קנס, או ברירות משפט.
- הזנת דו"חות חנייה למחשב.
- דיווח לממונה על ליקויים באמצעי החניה הציבוריים ובנלווה אליהם (שילוט, אמצעי תשלום וכיוצ"ב).
שמירה על הסדר הציבורי
- איתור מפגעים בשטח הרשות, דיווח וטיפול בהם.
- ביצוע עבודות שמירה ו/או סדרנות על פי הנחיית הממונה.
- פיקוח ואכיפת חוקים ותקנות בנושאי איכות הסביבה בתחומים של: פסולת ומחזור, זיהום מים ושפכים, שמירת הנקיון ועוד.
- הכנת כל הציוד הנדרש לקראת יציאה לסיורים בשטח שבאחריות הפקח.
- ביצוע סיורים במרחב שבאחריות הפקח, לשם איתור מפגעים ומטרדים סביבתיים ואיתור הגורמים הרלוונטיים למפגעים אלה.
- תיעוד עבירות איכות הסביבה בתחומי הרשות לרבות כתיבת דוחות מפורטים.
- הזנת נתונים אודות עבירות איכות הסביבה ודוחות למערכת ממוחשבת והגשתם לממונה.
- מתן מענה לפניות ציבור המתקבלות ברשות בהיבט האכיפה.
- מתן דו"חות קנס.
סיוע למשטרת ישראל בפעולות למניעת אלימות, בהתאם להוראות החוק:
- ביצוע סיורים משותפים עם משטרת ישראל.
- ביצוע פעילות משותפת במסגרת מערך האכיפה העירוני בהתאם להנחיית משטרת ישראל.
מאפייני העשייה הייחודיים בתפקיד:
- ייצוגיות אל מול תושבים ובעלי עסקים.
- שירותיות.
- סדר וארגון.
- אסרטיביות ויכולת אכיפה.
- עבודה בשעות בלתי שגרתיות, ביצוע תורנות כוננות בלילות, בסופי שבוע ובחגי ישראל.
- פעילות בלבוש ייחודי (מדים)
כפיפות: מנהל אגף הביטחון, יחידת פיקוח עירוני (שיטור עירוני)
תנאי סף למינוי:
השכלה: 12 שנות לימוד או תעודת בגרות.
שפות: עברית, קריאה וכתיבה ברמה גבוהה.
תעודות ורישיונות:
- רישיון נהיגה דרגה B בתוקף.
- אישור בתוקף על נשיאת נשק מהמשרד לביטחון פנים – יתרון.
תנאי כשירות נוספים:
- אישור ובדיקה של היועץ המשפטי של הרשות שהמועמד עומד בדרישות.
- אישור משטרת ישראל שאין מניעה להסמיכו מטעמים של שלום הציבור או בטחון הציבור, לרבות עברו הפלילי באישור יחידת בטחון המידע.
- אישור מרופא תעסוקתי על כשירות רפואית.
- תושב/ת קבע או בעל/ת אזרחות ישראלית.
היקף העסקה: 100%
דירוג: מנהלי
דרגת המשרה: 5-8
טפסים שיש לצרף במעמד ההגשה:
- טופס שאלון אישי הנמצא באתר עיריית אור עקיבא
- קורות חיים
- תעודות ואישורי העסקה המעידים השכלה ועל הניסיון התעסוקתי
- הצהרה בדבר אי ניגוד עניינים הנמצאת באתר עיריית אור עקיבא
- המלצות
- העדר רישום פלילי של משטרת ישראל – יובהר כי בהתאם להוראות החוק נדרש אישור קצין משטרה בכיר כי אין מניעה להסמיכו כפקח/ית מסייע/ת.
- העדר רישום פלילי לעניין עבירות מין.
קורסים והכשרות מקצועיות:
- מעבר בהצלחה של קורס פקח/ית עירוני בבתי הספר שאושרו ע"י משרד הפנים תוך חצי שנה מיום קבלת התפקיד.
- מעבר בהצלחה של קורס פקחים/יות מסייעים/ות בן 5 ימים באחד מבתי הספר להכשרת פקחים/יות מסייעים/ות שאושרו ע"י חטיבת האבטחה במ"י, הכולל בוחן כושר בהתאם לדרישות מאבטח רמה א' וכל קורס או השתלמות נוספת המחויבים ע"י המשרד לביטחון פנים – תוך שנה מיום קבלת התפקיד.
- בוגר/ת קורס פיקודי או קורס קצינים בצבא / משטרה/ שב"כ – יתרון
דרכי הגשת מומדות:
- דואר אלקטרוני: [email protected]
- פקס: 04-6262294
- דואר: לעיריית אור עקיבא, אגף משאבי אנוש, רוטשילד 1.
- מסירה אישית: משרדי אגף משאבי אנוש, רחוב הנשיא פינת הרצוג.
מועד אחרון להגשת מועמדות:
14/7/22שעה 15:00