בהתאם לפקודת העיריות (נוסח חדש), חוק הרשויות המקומיות, תשנ"ב 1991 – ותקנות העיריות (מכרזים לקבלת עובדים) התש"ם – 1979, ניתנת בזה הודעה על משרה פנויה של מנהל/ת יחידת החינוך היסודי באגף החינוך והזמנה להציג מועמדות לאיוש המשרה כאמור.
תואר התפקיד: מנהל/ת יחידת החינוך היסודי באגף החינוך.
תיאור התפקיד: הובלת מערך החינוך היסודי ברשות המקומית בהלימה עם הנחיות משרד החינוך ובהתאם למדיניות מנהלת חינוך ברשות.
תחומי אחריות:
- גיבוש מדיניות החינוך יסודי ברשות, בהסתמך על מדיניות משרד החינוך, כולל דרכי מעקב והערכה לעמידה ביעדים .
- תכנון הפעילות השנתית של מערך החינוך היסודי וניהול התקציב.
- ניהול תהליך הרישום והשיבוץ של תלמידים.
- ניהול מערך בתי הספר היסודיים ברשות.
- קידום המענה הפדגוגי והחברתי במערך.
- ניהול תוכניות ופרויקטים ייחודיים.
- גיבוש והפעלת מערך החינוך המשלים, בשיתוף עם רכז הנוער/חינוך משלים ברשות .
- גיבוש תכנית התפתחות האוכלוסייה ברשות, בדגש על צרכי בינוי, שינוי אזורי רישום וכיו"ב .
פירוט הביצועים והמשימות העיקריות, הנגזרים מתחומי האחריות:
- תכנון הפעילות השנתית של מערך החינוך היסודי וניהול התקציב
- איתור וסקירת הצרכים של תלמידים ושל מוסדות החינוך היסודי בתיאום עם מפקח בית הספר.
- יישום של תכנית עבודה שנתית, יעדים ומדדי הערכה בתאום עם מנהלת חינוך ברשות כפי שהוגדרה ע"י משרד החינוך לבתי הספר היסודיים.
- פיתוח תשתיות והקצאת תקציבים לתוכנית שהוגדרה, בתיאום עם מנהלת החינוך ברשות.
- מעקב אחר מימוש התקציב ומניעת חריגות.
- זיהוי הנחיצות להקמת בית הספר חדש, גיבוש תוכנית והגשתה לאישור, השתתפות בגיבוש מכרז המנהלת, התייעצות עם נציגי הורים למיפוי הצרכים ואפיון בית הספר המבוקש.
- דיווח תקופתי למנהלת אגף החינוך על פעילות המערך וניהול תקציב תוך גיבוש תבחינים לחלוקת משאבי הרשות בין בתיה"ס.
- קיום קשרי עבודה ושיתוף פעולה עם מפקחי היסודי במשרד החינוך.
- ניהול תהליך הרישום והשיבוץ של תלמידים:
- בדיקת תחזית הרישום של התלמידים ובכלל זה חתכים של בתי הספר ומספר התלמידים המיועדים ללמוד בכל בית ספר.
- וידוא שליחת אגרות חינוך לתשלום להורים.
- הנחייה ומעקב אחר מסירת דפי פרסום וטפסים רלוונטיים לרישום והעברה למוסדות החינוך ברשות.
- פיקוח על הרישום המתקיים בבתי הספר והסדרת בעיות וליקויים.
- קבלת החלטות תוך התייעצות עם הנהלת המחוז ובהתאם למדיניות בדבר בקשת העברת תלמידים מבתי הספר אחד לאחר, מתן תשובה להורים בדבר אישור או אי אישור העברה ועדכון בית הספר בנושא
- שליחת תזכורת, בירור ובדיקה לגבי תלמידים שלא נרשמו.
- וידוא טיפול בבקשות רישום של תלמיד חדש ברשות ושיבוצו בהתאם לכתובת מגוריו החדשה.
- קבלת מצבת התלמידים המעודכנת בכל בית ספר בראשית שנת הלימודים ומעקב אחר השינויים המבוצעים במהלך השנה.
- ניהול מערך בתי הספר היסודיים ברשות:
- מעקב ובקרה על אופן הניהול של בתי הספר תוך ראיית צרכי המערכת וגיבוש מענים הולמים.
- ניהול ישיבות מנהלי בית הספר וקידום שיתוף הפעולה ביניהם.
- הנחייה והדרכה של מנהלי בתי הספר היסודיים בשיתוף והתאמה עם מפקחי משרד החינוך בבתי הספר.
- טיפול ברכש למערך בכלל ולמוסדות החינוך היסודי שאינם בניהול עצמי בפרט.
- מיפוי הצרכים וגיבוש תוכנית ההיסעים בשיתוף עם רכז ההיסעים ברשות.
- קידום המענה הפדגוגי והחברתי במערך החינוך היסודי:
- פיקוח אחר הישגים פדגוגיים וחברתיים של בתי הספר שתחת ניהולו תוך שת"פ עם המפקח ומציאת מענה לשיפור ביחד עם מנהלי בית הספר והמפקח.
- ייזום תוכניות להעלאת רמת ההישגים הלימודיים של התלמידים וצמצום הפערים הלימודיים ביניהם בשיתוף עם המפקחים
- קידום מניעת נשירה וטיפול בתלמידים נושרים ותלמידים בסיכון, בשיתוף עם הקב"ס, מפקח מחוזי על מניעת נשירה, אגף הרווחה, הצוות הבית ספרי, הורים וכל גורם רלוונטי נוסף.
- קיום מפגשים תקופתיים עם מנהלי יחידות החינוך השונות לצורך מתן מענה הולם ורציף לתלמידים המתחילים או המסיימים את מערך החינוך היסודי בהתאם לצרכים הייחודיים שלהם.
- מעקב ומציאת פתרונות עבור תלמידים בעלי קשיים חברתיים, קשיי למידה, ומשברים אישיים, בשיתוף הצוות החינוכי, השפ"ח ,השירות הפסיכולוגי-חינוכי, ואגף שח"ר.
- שיתוף פעולה עם נציגי שפ"י במשרד החינוך במחוז, לשם ייזום ויצירת תוכניות עבודה ביחד עם המגזר השלישי וחברות עסקיות ברשות, לטיפוח האקלים החברתי ולמניעת אלימות.
- התייעצות עם מפקח בית הספר לשם מתן מענה לפניות הורים ותלמידים שהפתרון להן מורכב ומעל לטיפול המקומי בביה"ס.
- ניהול תוכניות ופרויקטים ייחודיים:
- ייזום וליווי פרויקטים ברשות בהתאם למדיניות הרשות ולצרכי המערכת, השאלת ספרים, מפעל הזנה.
- גיבוש תוכניות וקידום שיתוף הפעולה לרווחת התלמידים ביחד עם מתי"א, המפקח על החנ"מ, ופסג"ה פיתוח סגלי הוראה – גיבוש התקציב בשיתוף עם מנהל הפסג"ה ומעקב אחר ביצוע .
- הבטחת פעילותו התקינה של יול"א (יום לימודים ארוך), גיבוש התקציב בשיתוף עם מנהלת היול"א ומעקב אחר ביצועו.
- העברת טפסי מלגות ובקשות מיוחדות למוסדות החינוך.
מאפייני העשייה הייחודיים בתפקיד:
- ביצוע משימות תחת תלות בגורמים רבים בתוך ומחוץ לרשות.
- מתן מענה לבעיות תחת אילוצים רב מערכתיים
- עבודה בצוותי עבודה.
תנאי סף:
השכלה ודרישות מקצועיות:
- בעלת תואר אקדמי, שנרכש במוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה
או
שקיבל הכרה מהמחלקה להערכת תארים אקדמיים בחוץ לארץ.
- בעלת תעודת הוראה.
- המנהלת תחויב לסיים בהצלחה – קורס להדרכת מנהלי מחלקת חינוך, לא יאוחר משלוש שנים מתחילת מינויו. עדכון שכרו ככל שיועסק בחוזה אישי מותנה בסיום הקורס כאמור.
דרישות ניסיון:
ניסיון מקצועי:
ניסיון מקצועי של 3 שנים לפחות, במהלך 5 השנים האחרונות, בתחום החינוך היסודי – יש להציג אישור.
ניסיון ניהולי:
ניסיון ניהולי של 5 עובדים או יותר במשך 3 שנים לפחות – יש להציג אישור.
דרישות נוספות:
שפות – עברית ברמה גבוהה | יישומי מחשב– היכרות עם תוכנות ה-OFFICE לרבות אקסל
הגבלת כשירות:
- עובד חינוך מחויב באישור העסקתו כעובד חינוך בכתב מהמנהל הכללי.
- העובד אינו יכול לעסוק בחינוך אם נתקיים אחד מאלה:
- הורשע בעבירה שיש בה כדי לפגוע בביטחון המדינה.
- הורשע בעבירה אחרת שיש עמה קלון והמנהל הכללי סבור כי לאור הרשעה זו אין העובד ראוי לשמש עובד חינוך.
- הוכח למנהל הכללי שיש בהתנהגותו של העובד משום השפעה מזיקה על תלמידים.
- בגיר שהורשע בעבירת מין בהתאם להוראות.
מאפייני העשייה הייחודיים בתפקיד:
- ביצוע משימות תחת תלות בגורמים רבים בתוך ומחוץ לרשות.
- מתן מענה לבעיות תחת אילוצים רב מערכתיים.
- עבודה בצוותי עבודה.
כפיפות: מנהלת חינוך ברשות | היקף משרה: 100% | אופן העסקה: הסכם מנהלי מחלקות חינוך.
אופן הצגת מועמדות:
מועמדות יש להגיש בכפוף להנחיות שלהלן:
- קורות חיים.
- צילום תעודת זהות כולל ספח.
- תעודות המעידות על השכלה רלוונטית.
- אישורי העסקה חתומים ממקומות עבודה קודמים המעידים על ניסיון ניהולי ו / או ניסיון תעסוקתי כולל ציון תאריכי העסקה מלאים, היקפי משרה, תיאור תמציתי של תוכן התפקיד בהתאם לנדרש במכרז
- המלצות.
הערות כלליות:
- בכל מקרה בו קיימת קרבה מדרגה ראשונה לעובד או לנבחר ציבור, יש להודיע על כך בעת הגשת המועמדות.
- קורות חיים אינם מהווים אישור להוכחת עמידה בתנאי הסף.
- יש לצרף אסמכתאות לניסיון תעסוקתי.
- הגשת מועמדות ללא תעודות השכלה ואסמכתאות רלוונטיות המעידות על ניסיון בעבודה, רישיונות מיוחדים או כל אסמכתא רלוונטית אחרת להוכחת עמידה בתנאי הסף כפי שמפורט במכרז, לא תידון והיא תיפסל.
- השלמת הגשת מסמכים לאחר מועד סגירת המכרז / משרה לא תתאפשר מעבר ל- 5 ימים לאחר המועד האחרון להגשת מועמדות.
- המועמדים ישלחו למבחן התאמה במכון מיון. העירייה תהא רשאית לזמן לוועדת מכרזים רק את 8 המועמדים עם הציון הגבוה במבחן.
- עפ"י הוראות חוק שוויון הזדמנויות בעבודה התשמ"ח 1988, המכרז מתייחס לגברים ונשים כאחד.
- זכותם של מועמדים עם מוגבלות לקבל התאמות הנדרשות להם מחמת מוגבלותם בהליכי הקבלה לעבודה.
- תינתן העדפה לאדם עם מוגבלות בהתאם לאמור בסעיפים 3 ו- 9 לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח 1998 ובתנאי שעומדים בתנאי הסף למשרה וכשירים לביצוע התפקיד.
- האמור כפוף להצהרת המועמד/ת המפרטת את דבר מוגבלותו/ה וכן בהמצאת מסמכים להוכחת המוגבלות.
- תינתן העדפה לנשים לפי סעיף 6ג לחוק שיווי זכויות האישה, התשי"א- 1951 אם שני המועמדים בני שני המינים הם בעלי כישורים דומים וכן בהתאם לחוק לעידוד של שילוב וקידום נשים בעבודה ושל התאמת מקומות עבודה לנשים, התשס"ח 2008.
- תינתן העדפה למי שהוא או אחד מהוריו נולדו באתיופיה בהתאם להוראות סעיפים 173ב(א) ו- 173ב(ב) לפקודת העיריות (נוסח חדש) אם המועמד הוא בעל כישורים דומים לכישוריהם של מועמדים אחרים.
- יובהר כי מועמד/ת המתקבל/ת לעבודה מתחייב/ת להתייצב לעבודה בשעת חירום ולבצע כל תפקיד שיוטל על ידי הרשות בשעות העבודה כנדרש מכוח היות הרשות המקוית מפעל חיוני לפי חוק שעות עבודה בשעת חירום, התשכ"ז-1967.
- יובהר כי מועמד/ת המתקבל/ת לעבודה י/תבצע כל מטלה המנותבת לו/ה ע"י הממונה הישיר/ה מעבר למטלות השוטפות, בהתאם לצרכים המשתנים של היחידה.
לוח זמנים:
מועד פרסום המכרז: 03.04.2025
מועמדות למכרז יש להגיש עד יום: 04.05.2025
דרך אתר עיריית אור עקיבא בלבד, לשונית דרושים
https://www.oraqiva.muni.il/tenders/drushiim/
האחריות לוודא כי המועמדות הוגשה במועד היא אך ורק על המועמד/ת. לא תתקבלנה מועמדויות שתגענה באיחור.
הבהרה מגדרית המכרז נכתב בלשון זכר, אך מופנה לגברים ונשים כאחד.
בכבוד רב,
קטי שגיא