עיריית אור עקיבא - דף הבית

-------------

מלחמת “חרבות ברזל” | עדכון עיריית אור עקיבא | שלישי | 17.10.23 | 21:00

▪️▪️▪️▪️▪️ בשעה האחרונה נשמע פיצוץ באזורנו. מקור הדי הפיצוץ בנפילה בים, ולכן לא הופעלו התראות פיקוד העורף (17.10 | 21:00). נדגיש כי היום הושלמה התקנת הצופר בשכונת אור ים, מה שמביא למצב שכל אור עקיבא מכוסה בצופרי פיקוד העורף.

בהזדמנות זו חשוב לנו לרענן את הנחיות ההתגוננות: זכרו, בהישמע אזעקת אמת, יש לפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף- “הכי מוגן שיש” ולשהות במרחב מוגן 10 דקות. מדובר בהנחיות מצילות חיים. מידע נוסף בנושא התגוננות נמצא באתר פיקוד העורף>>>http://www.oref.org.il/

כמו כן – אנא הורידו גם את יישומון פיקוד העורף לערוץ התרעות מהימן נוסף בזמן אמת >>
https://www.oref.org.il/12487-20626-he/Pakar.aspx

▪️▪️▪️▪️▪️ נערכים לשעת חירום: בעירייה ממשיכים להיערך עם מרכזי הקליטה אליהם יגיעו משפחות אשר יזדקקו למחסה בשעת חירום (17.10 | 15:15)
כך, אויש כל מכלול מרכז קליטה בביה”ס עתידים עם 27 אנשי צוות. בנוסף, צוותו למכלול מתנדבים. השבוע צפויה להתקיים הכשרה לכל מכלול + תרגיל. מנהל בית ספר עתידים יהיה מנהל המכלול. ליקויים שונים הקשורים לבטיחות המתקן מטופלים בימים אלה.

▪️▪️▪️▪️▪️ פיקוד העורף – אור עקיבא: אין שינוי במדיניות ההתגוננות; פלוגת חילוץ ביקרה את תלמידי כיתה א’ (17.10 | 14:15)

מפקד היקל”ר (יחידת הקישור לרשות המקומית) באור עקיבא מטעם פיקוד העורף, מעדכן כי בעזרת עבודה מאומצת של אנשי העירייה (בכללם גבי דהן), גויסו 20 מתנדבים לצוותי הסע”ר (סיוע עירוני ראשוני) אשר כבר מוכנים לפעילות ועורכים תרגילים, וכן עוד 21 מתנדבים נוספים המתפקדים ככוננים.

כמו כן, כיתת הכוננות החמושה שהוקמה בסוף השבוע האחרון קיבלה אישור לנשק נוסף ומונה 8 אנשים.

פלוגת חילוץ של פיקוד העורף המצויה באור עקיבא ממשיכה את הפעילות. אתמול הגיעו החיילים למפגש עם כיתות א’ בעיר. בנוסף, ממשיכים החיילים בסיורים רגליים באור ים ובסוך לאתרי בנייה על פי צורך.

▪️▪️▪️▪️▪️ משפחותכם התפנו מהדרום או הצפון לאור עקיבא? ברוכים הבאים!

מוזמנים ליצור עמנו קשר משפחות שהתפנו מיישובי העוטף, דרום הארץ או צפון הארץ ומתארחים באור עקיבא, מוזמנים לפנות למרכז השרות לתושב בכל שאלה, הכוונה ובקשת סיוע, ונציגות המרכז יפנו את הבקשות אל אגפי העירייה הרלוונטיים. יצירת קשר: ▪️מרכז השירות לתושב אור עקיבא: 2106* (כוכבית 2106) ▪️וואטסאפ מרכז השירות: 054-640-2190 ▪️טלפון נוסף (פעיל גם בטלפון כשר) 073-2170590 (בימים אלה מ-8:00 עד השעה 20:30)

▪️▪️▪️▪️▪️ התרמת דם באור עקיבא

אתם יכולים להציל חיים: בשל ירידה במלאי מנות הדם בישראל, שירותי הדם של מד”א קוראים לציבור לבוא ולתרום דם. המחסור עלול לגרום פגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת, דחיית ניתוחים ועמידה במוכנות למצבי חירום. שירותי הדם של מד”א מקיימים בימים אלה מבצעי התרמות דם, ונקודת התרמה תיפתח ביום שישי הקרוב (20.10) במתנ”ס אור עקיבא בין השעות 8:30 ל-14:00. מי יכול לתרום דם? כל הפרטים באתר מד”א >> https://did.li/XJCTY

▪️▪️▪️▪️▪️ עדכון חמ”ל עיריית אור עקיבא || 15.10.23 || 21:00

⚔️פעילות מוסדות החינוך בעיר

בהמשך ללמידה מרחוק שהתקיימה היום, על פי הנחיות משרד החינוך ופיקוד העורף, אגף החינוך מתארגן לחזרה פיזית של מוסדות חינוך בצורה מדורגת. נכון למחר, כיתות א’ בחלק מבתי הספר יחזור ללמוד באופן פרונטלי. כל מוסד חינוכי מוציא הודעה פרטנית להוריו של תלמיד בנוגע לסטטוס הלימודים העדכני.

גני הילדים לא ייפתחו בשלב זה.

מחר תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא פתיחת מוסדות החינוך והחלטות לגבי המשך השבוע.

⚔️הרווחה מקיימת שיחות עם קשישים בעיר

במכלול אוכלוסייה המנוהל על ידי אגף השירותים החברתיים (רווחה) קיימו מעל 25 ביקורי בית בהם מתגוררים קשישים בימים האחרונים. בנוסף, מתבצעים שיחות טלפון לקשישים על פי רשימות מסודרות.

⚔️נפתחה שמרטפייה לילדי העובדים החיוניים תושבי העיר

היום החלה לפעול שמרטפייה עם היענות גבוהה – 2 קבוצות כבר נפתחו עם צפי לקבוצה שלישית שייתכן ותפתח בימים הקרובים. באגף הון אנושי ציינו כי התגובות היו טובות מאוד, הורים החמיאו על פעילות העירייה בנושא והרעיפו שבחים. יישר כוח לשוש וספיר שריכזו את הנושא”.

⚔️חניית מרכז ההפעלה (חמ”ל העירייה) – סגורה לציבור

עיריית אור עקיבא מודיעה כי חניית מרכז ההפעלה בבית ספר רוטשילד הישן – סגורה לחניית רכבים, למעט כלי רכב בתפקיד. בעירייה הדגישו כי ציר החמ”ל צריך להיות פתוח לתנועה 24/7.

⚔️כיתת הכוננות העירונית ערכה מטווחים

בטיפולו של פיקוד העורף, ערכה כיתת הכוננות העירונית שהוקמה בסוף השבוע מטווחים ואיפוס נשקים.

⚔️צוותי כוננות סע”ר (סיוע עירוני ראשוני) המוקפץ לזירת נפילת טיל בעת מלחמה

חלק מהמתנדבים שאיישו בשבוע שעבר את צוותי הסע”ר (4 במספר) – החליטו להפסיק את התנדבותם. בהתאם לכך נעשה מאמץ גדול להשלים את החוסרים במתנדבים, בין היתר באמצעות הצעות למי שאינו מתאים לכיתת הכוננות – להתנדב לסע”ר. היום התקבלה התעניינות של 6 מתנדבים חדשים שעוברים שיחות התאמה במטרה שעד מחר תושלם המכסה בצוותים. המעוניינים להתנדב אנא שלחו וואטסאפ למספר הבא תוך ציון הרצון להתנדב לסע”ר: https://wa.me/972556668920

▪️▪️▪️▪️▪️ הודעה לציבור החרדי באור עקיבא – טלפונים כשרים

על מנת לחייג אל מרכז השירות לתושב והמוקד העירוני (מרכזיית אור עקיבא) מטלפון כשר, יש לחייג למספר הבא: 073-2170590 (בימים אלה מ-8:00 עד השעה 20:30).

▪️▪️▪️▪️▪️ עיריית אור עקיבא פועלת על מנת לסייע לתושבי הבניינים המשותפים בעיר בכדי להשמיש את המקלט בבניין מגוריהם.

בהתאם לכך, העירייה מפעילה קבלנים אשר עוברים במקלטים המשותפים ומטפלים בחיבורי החשמל והמים עקב מצבם הירוד. יש לקחת בחשבון כי הטיפול בכלל המקלטים המשותפים עשוי לקחת זמן.

יש לזכור כי מקלט בבית משותף הוא רכוש משותף של כל בעלי הדירות בבניין ולא של העירייה. אף דייר אינו רשאי להשתלט עליו או לעשות בו שימוש פרטי – לא לפעילות ולא לאחסון חפצים.
בשעת חירום, כפי שאנו חווים כעת, חייבים כל דיירי הבניין לפנות מהמקלט את כל החפצים.

נושא המקלטים בבניינים המשותפים הוא באחריות בעלי הדירות בלבד, כאשר העירייה מהווה כוח סיוע בלבד למלקטים אלה (זאת בניגוד למקלטים ציבוריים שבאחריות העירייה).

▪️▪️▪️▪️▪️ חמ”ל המתנדבים של אור עקיבא

עיריית אור עקיבא והמתנ”ס המקומי הקימו החל מהיום את חמ”ל המתנדבים של אור עקיבא המאגד בתוכו מספר יוזמות של תושבים תחת קורת גג אחת. החמ”ל המאוחד יפעל למען טיפול וסיוע למשפחות המתארחות באור עקיבא מעוטף עזה ומהצפון וכן סיוע במידת האפשר לחיילי צה”ל בחזית. כל התרומות והציוד שיתקבל ינוהלו מעתה על ידי המתנ”ס.

טלפון החמ”ל: 0547147133

▪️▪️▪️▪️▪️ חזקים ביחד: ילדי אור עקיבא והוריהם נהנו היום מפעילות במתנ”ס העירוני.
צוות המתנ”ס מסר: “תודה למדריכים, שני ועטרה ממדברים עם כלבים ולדבורה על פעילות יצירה מהנה”.

▪️▪️▪️▪️▪️ עדכון חמ”ל עיריית אור עקיבא | 15.10.23 | 11:20

⚔️ מהיום מתחילה לפעול שמרטפייה לילדי העובדים החיוניים באור עקיבא בהפעלת העירייה (בתי חולים, קופות חולים, רשות מקומית, משרדי ממשלה, כוחות בטחון, מפעלים חיוניים ועוד). השמרטפייה מיועדת לילדים מגיל 3 ועד 12 בשעות 8:00 עד 16:00. את השמרטפייה יפעילו תומכות החינוך של אגף החינוך בעירייה, מורות חיילות ממחלקת הנוער ונוער מתנדב. טלפון ליצירת קשר: שושי יוחננוב – 050-3115340

⚔️ חינוך: הערכות לחזרה לשגרה – בהתאם להנחיות משרד החינוך ופיקוד העורף, תתאפשר חזרה לשגרה במוסדות החינוך בהתאם לכל יישוב/עיר. מנהלי בתי הספר שירצו להחזיר תלמידים לבית הספר יוודאו כי יש מוכנות, כוח אדם זמין וכמובן מרחב מוגן לכלל התלמידים והצוותים הלומדים.

⚔️ צוותי סע”ר (סיוע עירוני ראשוני) שהוקם בעיר החל בכוננות עם כלל הציוד המותאם.

⚔️ אמש הוקמה כיתת כוננות עירונית. היא אויישה במתנדבים שקיבלו נשק ארוך מהצבא וגויסו בצו 8.

⚔️ משפחות מפונות: משרד השיכון הקצה תקציב לטובת משפחות המפונות מהדרום והצפון. כעת בונים תוכנית עבודה במרכז צעירים על מנת לעזור בעורף לאותם המשפחות שנמצאות בבית.