עיריית אור עקיבא - דף הבית

-------------

נחנך רשמית סניף האגודה למלחמה בסרטן באור עקיבא

סניף אור עקיבא של האגודה למלחמה בסרטן נחנך השבוע באופן רשמי עם גזירת הסרט ובמעמד מכובדי העיר וראשי האגודה.

לפני כ-5 חודשים החלה להירקם המחשבה להקים סניף של האגודה גם באור עקיבא, ששירות שלה לא היה קיים בעיר לפני כן. בין יוזמי הרעיון היו אנשי אגף שפ”ע בעירייה אשר פנו לראש העיר שהסכים לרעיון. כך יצא לדרך איתור מקום מרכזי לסניף ושיפוצו.

מבנה הסניף ממוקם במיקום מרכזי – רחוב בלפור ליד השוק העירוני. הסניף החדש הוסב למעשה מסניף טיפת חלב המיתולוגי שנסגר לפני מספר שנים. את המושכות להקמת הסניף לקחה על עצמה דליה כהן, עובדת עירייה ומחלימת סרטן בעצמה. דליה גיבשה סביבה צוות מתנדבות ומתנדבים מסור, ויחד עם אנשי העירייה ומחלקות שונות, הצליחה בפרק זמן קצר יחסית להעמיד מבנה סניף משופץ ומרשים, מבנה שעבר סיוד, עבודות אינסטלציה, חשמל, תשתית, גינון וחזות.

אל טקס החניכה (22 לינואר) הגיעו כמובן יו”ר הסניף המקומי דליה כהן, המתנדבות, מנכ”ל האגודה משה בר חיים, מנהלת סניפי הצפון של האגודה פאולה לאם חיים, אנשי המרחב באגודה, ראש עיריית אור עקיבא אלי אנקונינה, אנשי אגף שפ”ע והרווחה ואורחים נוספים.

לאגודה למלחמה בסרטן יש מעל ל-70 סניפים בכל רחבי הארץ. פעילותה מתמקדת בהקטנת התחלואה במחלה לאורך כל השנה, ליווי חולים מכל שכבות האוכלוסייה ותמיכה במשפחות חולים.

אנשי האגודה הודו מקרב לב ליו”ר הסניף דליה כהן על פועלה למען הקמת הסניף, לראש העיר אלי אנקונינה על הסיוע הגדול במענה לצרכים השונים, לפבל יליזרוב ואורית רוגל על התמיכה והעזרה, לאגפי העירייה וכמובן המתנדבים השונים על הסיוע הגדול בהקמת הסניף.

יו”ר הסניף, דליה כהן, אמרה במעמד החניכה:  “אני מודה  לכולכם על הזכות לעמוד כאן היום במעמד חניכת הסניף האגודה. האגודה פועלת כבר כ-70 שנה למען החולים ונגד המחלה. באור עקיבא לא היה סניף עד היום. כשפנה אליי פבל בפעם הראשונה לא הייתי בטוחה שאני רוצה את זה, כמי שהייתה פעם חולה, לא רציתי להיכנס לכל זה שוב. לבסוף השתכנעתי, גם בעזרת משה שטראוס מהרווחה, והלכתי על זה בכל הכוח. נפגשתי עם פאולה והשאר היסטוריה. אני רוצה להודות לראש העיר שנתן כל מה שביקשתי לפי היכולות, להודות לפבל ולכל צוות אגף שפ”ע ותחזוקת העיר אחד אחד שנתנו פה יד, אין מילים לאגף הזה. אני מודה מקרב לב למתנדבים, חברים שלי שבאו אחרי בלי שאלות. אני גאה בכם. וכמובן אני רוצה להודות לבעלי שעזר לי בכל דבר שביקשתי. מי ייתן ותימצא תרופה ולא נצטרך להתמודד עם המחלה הזאת, אבל עד אז – אנחנו כאן למען החולים והמשפחות”.  

מנכ”ל האגודה משה בר חיים, ציין: “המלחמה שלנו בסרטן לא נפסקת אף פעם. כאן באור עקיבא יש קהילה נפלאה וזו בדיוק הדרך לקדם את המטרות שלנו. זהו כבוד גדול. פנו אליי לפני חמישה חודשים פאולה והצוות וסיפרו על הרצון להקים פה סניף. אמרתי אין שום בעיה, כל עזרה שנוכל לספק – אנחנו כאן. לאגודה יש סניפים רבים בארץ וממש בימים אלה אנחנו משתפים פעולה עם הלל יפה על מנת לקדם את המכון האונקולוגי החדש שלהם שיעזור לכל האזור, ולמעשה מלווים צוותים ומשפחות לכל אורך הדרך. התפקיד שלנו הוא לקדם אורך חיים בריא והסברה נכונה על מנת לצמצם את המחלה ולהגביר את ההחלמה ממנה”.

ראש עיריית אור עקיבא אלי אנקונינה אמר: “זהו יום מיוחד. כשפנו אליי עם רעיון הקמת המקום הזה – מיד הסכמתי שזה מאוד חשוב, להקים את סניף האגודה באור עקיבא. חשוב שיהיה פה בית שייתן מענה לחולים, למחלימים ולמשפחות. זאת בעזרת סדנאות, קבוצות תמיכה ועוד. כפי שהמשנה אומרת – יש לנו פה בית נאה, כלים נאים וכמובן את דליה היקרה שתנהל את הסניף. יישר כוח לכולם”.