עיריית אור עקיבא - דף הבית

-------------

פגישה דחופה עם מפקחת גני ילדים (חמ”ד) באור עקיבא

המפקחת על גני הילדים הממלכתיים דתיים במשרד החינוך, ירדנה אלון, הגיעה בשבוע האחרון לפגישה דחופה בעיריית אור עקיבא. בפגישה נכחו ראש העיר אלי אנקונינה, מנהלת אגף החינוך סיגל אלבז, נציגי האגף ובתיאום מחזיק תיק החינוך יוסי כדורי, ובה נידונו נושאים שונים ובניהם בעיות החוסר בצוותים בגני הילדים.

מפקחת משרד החינוך הסבירה כי המשרד מתמודד עם מצוקת כוח אדם במחוז כולו וגנים רבים בתחומו מצויים בבעיה, וציינה כי המשרד מנסה לטפל במצוקה זו כל העת, שנגרם בין היתר עקב מלחמת חרבות ברזל.

מאגף החינוך נמסר כי נושא היעדרות של גננות הפך להיות אתגר משמעותי גם לרשות, במיוחד בתקופות בהן מספר רב של גננות נעדרות כמו בימי מלחמה או עונת החורף.

אגף החינוך מפעיל את כל כוח האדם הקיים ברשותו, ועושה הכל על מנת שלא לסגור גני ילדים. במקרה הגרוע ביותר השאיפה היא לקצר יום לימודים על פני סגירת הגן ליום שלם.

במקרים שמצריכים זאת, שולח האגף סייעת מחליפה להיעדרות הגננת, אך יש לציין כי לא כל ההורים מעוניינים בפתרון זה, ודורשים את הגננת בעצמה להעברת התכנים לילדים.

האגף עושה הכל על מנת לצמצם את התופעה והעירייה אף מגייסת כוח אדם נוסף בימים אלה. כמו כן, האגף מצוי בקשר יום יומי עם צוותי החינוך וההורים”.