עיריית אור עקיבא - דף הבית

-------------

הוכרזו הזוכות בתחרות “מילה במקום” של חברת ‘הליקון’

תחרות ‘מילה במקום’, תחרות שירה מקומית, התקיימה בחודשים האחרונים באור עקיבא, במסגרת מרכז הצעירים ‘המטריה’ כשלב מקדים לתחרות הארצית מטעם חברת ‘הליקון’.

המועמדים שלחו יצירות אנונימיות דרך האתר של החברה והתמודדו כשלב ראשוני בתחרות עירונית.

צוות שופטים מקומי בהתנדבות בהשתתפות איתי בחור, משה אבועזיז ולידור דוידוב, התכנס לשפוט את היצירות ולהחליט על הזוכה העירוני. הזוכה במקום ה-1 וה-2 בסוגת השירה הועברה להליקון והמקום הראשון ייצג את אור עקיבא בתחרות הארצית.

תחילה תוכנן אירוע חגיגי במרכז הצעירים ובו ההכרזה העל הזוכים, אולם בעקבות פרוץ המלחמה הוחלט לוותר על האירוע.

הזוכות בתחרות:

במקום ה-1 זכתה תמרה אור.

במקום ה-2 זכתה אביטל מנשירוב.

השופט איתי בחור כתב בחוות דעתו כי “השיר מתייחס לדרך שצרובה בביוגרפיה של הכותבת, למרחק בין העבר המשפחתי בגרמניה בזמן השואה ובין ההווה המקומי הישראלי הבטוח. הדרך בין הזמנים עוברת במחשבות של הכותבת, בתיאורים החיוניים והמדויקים של רשמיה ושל רגשות ומחוות שבין נכדה לסבתהּ.

“השפה עשירה ויפה. בכתיבה ניכר יחס מיוחד לעברית והבנה עמוקה שלה. התמונות המתוארות, בהן מתאחה עברה של הסבתא עם עברה של הנכדה, חיות ועומדות לעיני הקורא. בשפה פרטית ואישית הכותבת חולקת חוויות ייחודיות מעולמה, שמוכרות כמעט לכל קורא בישראל. החוויות המתוארות בשיר אישיות ואינטימיות ועם זאת דומות לסיפורים אנושיים אחרים; כך, ברהיטות ובסגנון ייחודי, עבודה זו חוצה את הזמן והמקום ועשויה לרגש כל קורא ולהעשיר את עולמו”.

הזוכה תמרה אור: “כבר בצעירותי התחלתי לכתוב כיום אני משוררת דו לשונית וציירת הוצאתי לאור 3 ספרי שירה בעברית ו-2 באנגלית. גאה להציג את אור עקיבא בתחרות הארצית”.