הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
 
תפריט

שירות פסיכולוגי חינוכי

מנהלת: אליה תורן
טלפונים: 073-2170520
שעות קבלה: א-ה 8:00 – 16:30
ניתן לפנות לשרות גם דרך מערכות החינוך (גנים ובתי"ס) ולבקש פגישה עם הפסיכולוגית.
כתובת: רחוב גלבוע 1, שכונת היובל (מבנה משותף למרכז הטיפולי לגיל הרך ומתי"א).

השרות הפסיכולוגי עושה כל מאמץ כדי לתת את השרות הטוב ביותר הניתן במסגרות הקיימות. תפקידו מורכב ביותר, שכן הלקוחות שלנו הם רבים; בתי הספר (הכוללים מנהלים, מחנכים, מורים ויועצים), תלמידים, הורים, העירייה ואגף החינוך.
לעיתים, יש ניגוד אינטרסים בין הלקוחות השונים ועלינו לפעול במקצועיות וברגישות בסיטואציות מורכבות. אנו מקפידים על חוקי אתיקה, מקצועיות וסודיות ונותנים שרות ברמה מקצועית גבוהה.

חשוב להדגיש שטיפול פסיכולוגי פרטני אינו כלול בסל השירותים הבסיסי על-פי הנחיות משרד החינוך ועל כן במקרים שבהם דרוש טיפול שכזה אנו מהווים גורם ממליץ ומפנה. על פי רוב – הפניות אלינו נעשות דרך המערכת החינוכית אך כפי שכבר נאמר , ניתן במקרה הצורך לפנות אלינו ישירות לטלפון שפורסם לעיל.
השרות הפסיכולוגי חינוכי באור עקיבא  (השפ"ח),  מונה כיום 12 פסיכולוגיות שנותנות שרות למערכות החינוך בישוב החל מגני טרום החובה וכלה בחטיבות הביניים.

מטרות:

  1. שמירה על תפקודם הרגשי התקין של ילדי אור עקיבא הנמצאים במערכות החינוך החל מגיל לידה ועד גיל 18, וסיוע בשיפור תפקודם של המתקשים.
  2. מתן שרות מקצועי ומקיף לאוכלוסיה הפונה ולצוותים החינוכיים.
  3. סיוע למערכת החינוך ולרשות המקומית והגברת המעורבות של השפ"ח בקביעת מדיניות כלל יישובית.

פעילות:

בעיר:

  1. התערבות הפסיכולוגים במצבי חרום ישוביים.
  2. השתתפות בועדות שילוב, ועדות השמה וועדות החלטה ובצוותי הגוי שונים בישוב בעיקר בצוות הגוי לגיל הרך, שקובע מדיניות ובוחר תוכניות התערבות בגנים בישוב.
  3. איגום משאבים ועבודה משותפת עם לשכת הרווחה,אגף החינוך, המתי"א , המרכז הטיפולי לביה"ס המרכז הטיפולי  לגיל הרך והמרכז לילד ולמשפחה.

גני ילדים:

  1. איתור ילדים בעלי קשיים התפתחותיים ורגשיים שונים והפניתם לגורמי עזר שונים כגון:  רפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת , מטפלת באמנות, גננת שי"ח, קבוצת מוכנות לכיתה א' או שלוב בפרויקטים השונים.
  2. הדרכת הגננת הן בנושאים מערכתיים של הגן והן בנושאים פרטניים.
  3. שיפור מיומנויות הגננת בעבודה בגן בנושאים התפתחותיים מערכתיים ורגשיים.
  4. בדיקת מוכנות של ילדי גן החובה לכיתה א'.
  5. שיפור מיומנויות הוריות בנושאים פרטניים ספציפיים והעמקת הידע שלה בתחומי התפתחות תקינה של ילדים ומתן כלים להורים לילדים עם קשיים- באמצעות הדרכת הורים פרטנית או קבוצתית.
  6. התערבות במצבי חרום.

בתי הספר:

  1. איתור ילדים בעלי צרכים מיוחדים. ומתן המלצות לגבי סוג הסיוע להם הם זקוקים .
  2. הדרכת צוות בית הספר (מנהלת בי"ס, יועצת, מורות שלוב, ומחנכות כיתה) בנושאים מערכתיים ופרטניים.
  3. הדרכת הורים על פי הצורך.
  4. שיפור האקלים הבית ספרי, באמצעות מעורבות מערכתית ופרטנית וסיוע בבניית תוכניות עבודה בית ספריות או כיתתיות.
  5. התערבות הפסיכולוגים במצבי חרום..

גני החינוך המיוחד:

  1. לווי והדרכה לגננת ולצוות המטפלים בגן.
  2. השתתפות בישיבות הצוות של צוות הגן.
  3. הדרכה להורים על פי הצורך.
  4. קיום מעקב אחר התקדמות הילדים בגן. 
  5. ליווי ההורים בתהליכים לקראת שילוב ושיבוץ הילדים בבתי הספר

פרויקטים מיוחדים:(מטעם התוכנית הלאומית)

1.דלת פתוחה – הדרכה ממוקדת וקצרת טווח (עד 5 פגישות) להורים לילדים בגיל      
   הרך(מלידה עד שש) בשעות אחה"צ.
 2.אבחונים – עריכת מספר מצומצם של אבחונים פסיכודידקטיים לילדי חטיבת ביניים 
    ותיכון לצורך קביעת תוכנית עבודה מותאמת ומתן התאמות לדרכי היבחנות בכפוף
    להפניות ביה"ס ולתקציב התוכנית הלאומית.

 

 

שירות פסיכולוגי חינוכי